Nasiona mogą zapobiegać wzrostowi wagi


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Nasiona mogą być malutkie, ale są pełne składników odżywczych, takich jak białko, błonnik, żelazo, witaminy i kwasy tłuszczowe omega-3. Najnowsze badania wykazały, że mogą być one również dobre dla Twojej talii.

Badanie, przeprowadzone przez naukowców z Harvard School of Public Health i opublikowane w sierpniowym wydaniu American Journal of Epidemiology, ujawniło, że specyficzne związki roślinne - występujące w takich produktach jak len i nasiona sezamu - mogą pomóc w zapobieganiu lub spowolnieniu przyrostu masy ciała.

Badania wykazały, że kobiety, które spożywały duże ilości lignanów, związków roślinnych, miały tendencję do ważenia mniej i przybierania na wadze mniej w czasie, w porównaniu z kobietami, które nie spożywały tych związków w dużych ilościach.

Związki te występują w dużych ilościach w nasionach lnu i sezamu, ale można je również znaleźć w innych pokarmach pochodzenia roślinnego, takich jak pełne ziarna, orzechy, owoce, warzywa, kawa, herbata i wino.

Wcześniejsze badania przeprowadzone na zwierzętach sugerowały, że lignany mogą odgrywać rolę w regulacji wagi. Po przeprowadzeniu nowego badania naukowcy uważają, że "zwiększone spożycie lignanów może potencjalnie prowadzić do mniejszego przyrostu masy ciała". Nie jest jasne, jak działają lignany, ale ponieważ są one podobne w strukturze do hormonu estrogenu, mogą być w stanie wpływać na masę ciała poprzez wiązanie się z receptorami dla estrogenu.

Oto 10 sposobów na dodanie bogatych w lignany nasion lnu i sezamu do swojej diety:

    Posyp nimi wszelkiego rodzaju sałatki, aby dodać im chrupkości i tekstury.Dodaj je do ciasta na domowe ciasteczka i muffiny.Połącz uprażone nasiona z octem ryżowym, sosem sojowym i zmiażdżonym czosnkiem, aby uzyskać szybki i zdrowy dressing.Sauté kurczaka/ryby/warzywa z cebulą, imbirem, czosnkiem i nasionami.Zrób tahini i przechowuj w lodówce, aby móc w każdej chwili przygotować dodatek do chleba.Dodaj je do bananowego smoothie na energetyczne śniadanie.Użyj jako dekoracji do zupy zamiast niezdrowych grzanek.Wykaż się kreatywnością i zrób własną granolę z nasionami na przekąski w podróży.Grubo zmiel nasiona i dodaj proszek do curry i zapiekanek.Raz na jakiś czas użyj oleju sezamowego do smażenia warzyw.

Bądź fit z HealthifyMe. Zarejestruj się tutaj

Tagi: błonnikfitnesshealthifymeironskładniki odżywczebiałkaziarna sezamuwitaminyprzyrost masy ciała


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę

Autor